دستور اکید دانشگاه شریف به همه اساتید، جلسات تعطیل شده کلاس ها را جبران کنید

به گزارش گردشگران شاد، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف به اساتیدی که تا به امروز به هر دلیلی دروس خود را با استفاده از روش های الکترونیکی ارائه نکرده اند تاکید نمود که با قید فوریت آموزش را شروع نمایند.

دستور اکید دانشگاه شریف به همه اساتید، جلسات تعطیل شده کلاس ها را جبران کنید

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی گردشگران شاد، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص لزوم اهتمام و ادامه ارائه الکترونیکی دروس ترم جاری اطلاعیه ای صادر کرد.

بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت متبوع و همچنین تصمیمات هیأت رئیسه دانشگاه و همکاری اکثریت اساتید و دانشجویان، نیمسال جاری از دوره های تحصیلی فعال دانشگاه محسوب می گردد و به دلایل متعدد از جمله لزوم دانش آموختگی عده زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع بعدی یا برنامه ریزی برای آینده خویش، مشکل سنوات معافیت از خدمت سربازی و همچنین امکان پذیرش دانشجوی جدید در سال تحصیلی آینده، به انتها رسانیدن درست امور آموزشی و اتمام این نیمسال تحصیلی امری اجتناب ناپذیر است.

در ضمنً طبق آخرین استعلام صورت گرفته خوشبختانه بیش از هشتاد و پنج درصد از دروس نظری دانشگاه در نیمسال جاری توسط اساتید با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و غیرحضوری در حال ارائه هستند. همچنین به طور خاص، تا به امروز بیش از 300 نفر از همکاران دروس خود را بر بستر کلاس های مجازی شریف (vclass) به صورت برخط ارائه کرده و می کنند. با توجه به موارد فوق توجه و اهتمام به موارد زیر ضروری است:

- دانشجویان به طور فعال در کلاس های غیرحضوری دانشگاه مشارکت داشته باشند و با استفاده از ابزارهای الکترونیکی حداکثر مساعی خود در آموختن دروس و تعامل با اساتید را داشته باشند.

- اساتید با جدیت ارائه الکترونیکی دروس و تعامل با دانشجویان را ادامه دهند.

- اساتیدی که تا به امروز به هر دلیل دروس خود را با استفاده از روش های الکترونیکی ارائه نکرده اند با قید فوریت نسبت به آغاز و پیگیری این امر اقدام کرده و جلسات تعطیل شده را جبران کنند.

- رؤسای دانشکده ها و مراکز و معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی با جدیت، انجام و ادامه این آموزش ها توسط اساتید را پیگیری و نسبت به برطرف موانع احتمالی اهتمام داشته باشند.

ضروری است مجدداً یادآوری نمایم که با توجه به بازدهی بیشتر کلاس های مجازی برخط و ایجاد امکان تعامل بهتر با دانشجویان، از همکاران درخواست می گردد برای جلوگیری از ایجاد وقفه در امور آموزشی دروس نظری، تمامی دروس نظری خود را ترجیحاً بر بستر کلاس های مجازی (vclass) شریف به صورت برخط و در ساعت مقرر و اعلام شده طبق برنامه درسی از سوی آموزش برگزار کنند.

در صورتی که به دلایل موجه درسی به صورت برخط ارائه نمی گردد، ضروری است استاد درس مربوطه در زمان مشخص شده در برنامه هفتگی دروس حداقل برای برطرف اشکال، برخط در سامانه vclaas حضور داشته باشد تا در صورت لزوم دانشجویان مسائل درسی خود را با استاد مطرح کنند.

در ضمنً شیوه نامه دانشگاه در خصوص روش اجرایی کردن رهکردهای 20 گانه معاونت آموزشی وزارت علوم، با در نظر دریافت شرایط خاص این دانشگاه و با توجه به عملکرد آموزشی به شیوه های مجازی دانشگاه به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دستور اکید دانشگاه شریف به همه اساتید، جلسات تعطیل شده کلاس ها را جبران کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور اکید دانشگاه شریف به همه اساتید، جلسات تعطیل شده کلاس ها را جبران کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید