روزانه چند اصفهانی به کرونا مبتلا می گردد؟

به گزارش گردشگران شاد، سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان در مورد آمار ابتلا به کرونا در این استان گفت: روزانه بین 130 تا 150 نفر در استان اصفهان به کرونا ویروس مبتلا می شوند.

روزانه چند اصفهانی به کرونا مبتلا می گردد؟

به گزارش گردشگران شاد، آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با ایلنا درباره آخرین شرایط ابتلا به کرونا در استان اصفهان شرح داد: در استان اصفهان روزانه بین 130 تا 150 نفر به آمار کل بیماران اضافه می شود. متاسفانه ما هنوز در شرایط کنترل بیماری نیستیم و فرایند به شکل افزایشی ثابت است.

سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان ادامه داد: با همیاری و همکاری مردم شاید بتوانیم شرایط را به سمت کاهش و کنترل رشد بیماری برسانیم.

نجیمی با بیان اینکه ما نسبت به گذشته افزایش ابتلا نداشته ایم، گفت: اما با یک نرخ ثابت از مبتلایان روبرو هستیم. به هر حال با توجه به ترددهایی که مردم دارند و جابه جایی که صورت می گیرد، موجب شیوع و افزایش تعداد ناقلین در شهر شده است. همین فرایند باعث می شود که ما هر 24 ساعت آن تعداد مورد اشاره را به عنوان بستری داشته باشیم.

وی درباره شرایط بیمارستان های استان اصفهان شرح داد: در حال حاضر بیمارستان های ما به شرایط پایدار رسیده اند، اما از نظر مواد مورد احتیاج و تجهیزات محدودیت هایی وجود داشته که همچنان نیز مطرح است، اما به طور کل احتیاجها برآورده شده و فعالیت در بیمارستان ها ادامه دارد، گرچه که آنها با حداقل ها کار می نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: فرایند آمار فوتی های کرونا در استان اصفهان شبیه به الگوی جهانی است و خیلی با آن متفاوت نیست و ما نیز تقریبا از همان الگو برخوردار هستیم.

نجیمی در واکنش به این که با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی بعضی مشاغل آغاز به کار نموده اند، با این شرایط استان اصفهان به چه شرایطی رسیده است؟ گفت: ما به شدت پیگیر بحث آموزش ها، هشدارها و شرایط صنوف و صنایع طبق پروتکل های ارائه شده هستیم و همچنین تاکید داریم که صنوف طبق همان پروتکل ها و ضوابطی که گفته شده، اقدام به بازگشایی و فعالیت نمایند.

سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان گفت: ما همچنین این پیگیری را مد نظر داریم که مردم نسبت به مطالبات خود دقت داشته باشند و از تمام اصناف و صنایع بخواهند که با رعایت تمام موازین بهداشتی نسبت به کار خود اقدام نمایند. بخش بهداشت محیط کار نیز در استان اصفهان به شکل جدی دنبال این است که با صنوفی که در سامانه ثبت ننموده اند یا پروتکل ها را رعایت نمی نمایند، برخورد کند و به آنها تذکر بدهد زیرا قطعا سلامتی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: مابقی کارها به مشارکت مردم برمی شود و امیدواریم با توجه به هشدارها و آموزش هایی که ارائه می شود، مردم این را بدانند که هنوز مسئله کرونا تمام نشده و اگر موازین بهداشتی رعایت نشود، خدای ننموده امکان دارد ما موج دومی در استان اصفهان داشته باشیم.

سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان درباره میزان ترددها در استان اصفهان گفت: درباره تردد مسافران اطلاعی ندارم، اما متاسفانه تردد در سطح شهر افزایش یافته است. هیچ پیش بینی نمی توان کرد و فقط امیدواریم که با مشارکت مردم به شراط بهتری دست یابیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "روزانه چند اصفهانی به کرونا مبتلا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه چند اصفهانی به کرونا مبتلا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید