نوریان: دانشگاه ها باید برای تحقق جهش فراوری برنامه ریزی نمایند

به گزارش گردشگران شاد، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شعار جهش فراوری را بر اساس راهبرد افزایش اقتدار ملی مطرح نموده اند، گفت: دانشگاه ها باید برای تحقق جهش فراوری برنامه ریزی نمایند.

نوریان: دانشگاه ها باید برای تحقق جهش فراوری برنامه ریزی نمایند

امین نوریان، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه گردشگران شاد، گفت: به نظر می رسد رهبر معظم انقلاب شعار امسال یعنی جهش فراوری را بر اساس راهبرد افزایش اقتدار ملی مطرح نموده اند. چون همانطور که می دانیم اگر یک ملّتی خودش را قوی نکند، دیگران به او زور می گویند.

وی از اقتصاد، فرهنگ، علم و امنیت به عنوان مولفه های اصلی اقتدار ملی نام برد و اضافه کرد: با پیروزی انقلاب ما به سمت اقتدار ملی حرکت کردیم، البته هنوز راستا ادامه دارد.

نوریان با اشاره به اینکه متاسفانه باید اعلام کنیم که مسئولان در تحقق اقتصاد مقاومتی ناکام ماندند و این ناکامی نیز دلایل مختلفی دارد که مهمترین دلیل آن عدم خودباوری و رویکرد جهادی در بعضی از مسئولین است، توضیح داد: داشتن رویکرد جهادی، پیش احتیاج تحول در اقتصاد است با این وجود مسئولان باید بدانند که با حرکت عادی، خواب آلوده و بی حساسیت نمی توان کارهای عظیم انجام داد. باید حرکت ما، علمی، پرقدرت، با برنامه و مجاهدانه باشد.

وی با تاکید بر اینکه با مدیران خواب آلوده و فرتوت نمی توانیم به آرمان های انقلاب اسلامی برسیم، اظهار کرد: از رسالت های جنبش دانشجویی گفتمان سازی آرمان های انقلاب و مطالبه گری آنان از مسئولان است و این در حالی است که متاسفانه بعضی مسئولان در آرمان ها نیز تردید دارند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه ها نیز باید برای تحقق شعار سال برنامه ریزی نمایند و معین نمایند که نقش آنها در رسیدن به اهداف کوتاه مدت و میان مدت نظام چیست، گفت: یکی از مطالبات ما از مسئولان دانشگاه تهران این است که بگویند جدای از اقتصاد، در عرصه فرهنگ نیز چه برنامه ای دارند؟

نوریان اضافه کرد: یکی از برنامه های اصلی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در امسال مطالبه تخصصی از دانشگاه است و در این راستا بزودی برنامه های خود را اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه ما از مسئولان دانشگاه نیز می خواهیم، برنامه های خود را شفاف و صادقانه در معرض نقد و ارزیابی قرار دهند، توضیح داد: متاسفانه بعضی از مسئولان سعه صدر لازم را ندارند و از تشکل های دانشجویی فراری هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نوریان: دانشگاه ها باید برای تحقق جهش فراوری برنامه ریزی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوریان: دانشگاه ها باید برای تحقق جهش فراوری برنامه ریزی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید