نیچروان بارزانی از آمریکایی ها کمک خواست

به گزارش گردشگران شاد، فارس نوشت: رئیس منطقه کردستان عراق، کمک آمریکا و جامعه بین الملل به بغداد و اربیل را ضروری دانست.

نیچروان بارزانی از آمریکایی ها کمک خواست

نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق، گفت که اعتراض های مردمی در این کشور که از اکتبر گذشته آغاز شده، بر روی این منطقه نیز تاثیر می گذارد و از واشنگتن و جامعه بین الملل می خواهد که به بغداد و اربیل کمک کنند.

به نوشته پایگاه خبری بغداد الیوم، در بیانیه دفتر ریاست منطقه کردستان آمده که بارزانی در گفت وگو با رابرت کارم مشاور امنیت ملی مجلس سنای آمریکا که به منطقه کردستان عراق سفر کرده، با او درباره جدیدترین تحولات عراق و منطقه و شیوه های تعامل با آن، رایزنی و بر نیاز کشورش به امنیت و ثبات سیاسی، امنیتی و درک صحیح مطالبات قانونی معترضان و رد هرگونه خشونت تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، بارزانی در این دیدار گفت که منطقه کردستان به دنبال حل و فصل کلیه اختلافات با دولت فدرال عراق از طریق گفت وگو و توافق بر اساس قانون اساسی این کشور است. اوضاع در عراق و تظاهرات ها و حوادث بغداد و سایر استانهای کشور، بر روی منطقه کردستان نیز تاثیر می گذارد و کمک آمریکا و جامعه بین الملل به عراق و منطقه کردستان ضروری است.

کارم نیز ضمن حمایت از فرایند مذاکرات میان اربیل و بغداد، گفت که آمریکا منطقه کردستان را همپیمان مهم خود در منطقه می داند.

این در حالی است که یک هیأت از منطقه کردستان عراق، شنبه (دوم آذر) به بغداد سفر کرد و مقامات عراقی از ازسرگیری مذاکرات نفتی جدی میان دو طرف خبر می دهند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "نیچروان بارزانی از آمریکایی ها کمک خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیچروان بارزانی از آمریکایی ها کمک خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید