هدف ما مچ گیری نیست، اولویت اول مجلس شورای اسلامی، نظارت است

به گزارش گردشگران شاد، رئیس مجلس با بیان اینکه هدف ما مچ گیری نیست،گفت: اگر جایی تخلف و یا کم کاری باشد، بر اساس قانون پیگیری می کنیم.

هدف ما مچ گیری نیست، اولویت اول مجلس شورای اسلامی، نظارت است

به گزارش از ، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل و فصل مسائل و مسائل خوزستان به این استان آمدم، گفت: در جلسه جمع بندی اشاره کردم هدف ما مچ گیری نیست و اعلام می کنیم مدیران قوی و امین حتما مورد حمایت قرار می گیرند تا با انگیزه به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر جایی تخلف صورت گیرد یا کم کاری مشاهده شود، حتما براساس قانون از مسائل پیشگیری می شود، به صورت کلی اشاره شد که اشتغال مهم ترین دغدغه بوده است.

او در ادامه گفت:اولویت اول دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نظارت است و اولویت دوم قانون گذاری است، باید نظارت پیشنی و درحال اجرا داشته باشیم و زمانی که تفریق بودجه را گزارش می دهیم باید از ابتدا بر مسائل نظارت شود.

او بیان داشت: نظارت ها به صورت سیستمی در میدان انجام شود و تداوم داشته باشد، زیرا رویکرد مجلس شفاف سازی و هوشمند سازی بوده که مستلزم نظارت میدانی است.

این مقام مسئول با اشاره به مسائل استان خوزستان گفت: مشکل آب در حوزه های شرب و کشاورزی، آب های سطحی و فاضلاب در خوزستان وجود دارد و بافت فرسوده، مسکن، معیشت نیز وجود دارد، اما اولویت پرتکرار مردم و مسئولان اشتغال و آب بوده است.

او ادامه داد: بحران آب های سطحی در شهر های عظیم نیز وجود دارد، ما به همه پروژه های عظیم و کوچک (از آبرسانی روستا ها تا حل مسائل آب طرح 550 هزار هکتاری) نظارت می کنیم و توافقی با قوه مجریه انجام شد تا مسائلی که مردم را آزاد دهد به آن ها با الویت رسیدگی شود برای مثال تنش آبی روستا ها رفع شود.

قالیباف گفت: در اشتغال بنا شد الویت ایجاد 40 هزار شغل بوده که جزئیات آن به زودی اعلام می شود و 10 هزار تا از آن مختص بانوان سرپرست خانوار است و بخش عمده نیز در مراکز نوآوری بوده و توجه به مالی نوآوری و دیجیتالی است.

رئیس مجلس گفت: الویت در مجلس یازدهم توجه به اقتصاد دیجیتالی و دانش بنیان بوده است، 4 مرکز نوآوری به سرعت طی هماهنگی با دانشگاه آزاد و مراکز نوآوری در تهران انجام شد که می تواند تحول جدی در اشتغال ایجاد کند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هدف ما مچ گیری نیست، اولویت اول مجلس شورای اسلامی، نظارت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف ما مچ گیری نیست، اولویت اول مجلس شورای اسلامی، نظارت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید