گونه گربه جنگلی در اسدآباد مشاهده شد

به گزارش گردشگران شاد، معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پس از سالها برای نخستین بار به صورت رسمی گونه گربه سیاه در دشت اسدآباد مشاهده و تصویر آن توسط یکی از عکاسان دوستدار طبیعت ثبت شد.

گونه گربه جنگلی در اسدآباد مشاهده شد

به گزارش گردشگران شاد به نقل از ایرنا، مهدی صفی خانی گفت: گونه گربه جنگلی از جانوران در معرض خطر انقراض است که تا به امروز گزارش های غیر رسمی از سوی مردم و دوستداران طبیعت درباره مشاهده این گونه به محیط زیست گزارش شده بود.

وی افزود: همچنین محیط بانان مستقر در منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر و خانگرمز تویسرکان از مشاهده این کونه کمیاب خبر داده بودند که در نهایت با ثبت تصویر این گونه وجود آن در دشت ها و مناطق حفاظت شده این استان تایید شد.

معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: این گونه جانوری زیبا و کمیاب از خانواده گربه سانان بوده و تنها زندگی می کند.

صفی خانی بیان کرد: این گونه شبگرد از پستانداران کوچک و متوسط نظیر خرگوش و بره سایر پستانداران بزرگ جثه نظیر قوچ و میش و آهو و گونه های نظیر مار، قورباغه، ماهی و پرندگان تغذیه می کند.

وی گفت: گربه جنگلی در مقایسه با دیگر گونه های هم نوع دارای جثه بزرگ، پای بلند، دم کوتاه و گوش بزرگ بوده و انتهای گوش آن موهای بلند و پشت گوش آن نیز به رنگ قهوه ای و سیاه است.

معاون منابع طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: طول تنه و سر گونه گربه سیاه بین 60 تا 94 سانتیمتر بوده و زیستگاه آن بوته زارهای بلند، انبوه و نیزارها است همچنین پراکندگی این گونه در مناطق مختلف کشور است.

منبع: جام جم آنلاین

به "گونه گربه جنگلی در اسدآباد مشاهده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گونه گربه جنگلی در اسدآباد مشاهده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید