4 سناریو درباره زمان خاتمه شیوع کرونا

به گزارش گردشگران شاد به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اولین وبینار در زمینه بحران کرونا و اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری را با همکاری پارک علم و فناوری شریف برگزار کرد.

4 سناریو درباره زمان خاتمه شیوع کرونا

در این وبینار، کارشناسان در ابتدا به بیان چالش های کلی کسب وکارها در بحران کرونا پرداختند، سپس توضیحاتی مرتبط درباره اکوسیستم کارآفرینی و چالش های آن توضیح داده شد، پس از آن کارشناسان حاضر به ارائه راهکارها و توصیه هایی برای مواجهه با این بحران پرداختند. در خاتمهی وبینار کارشناسان به سوالات مطرح شده توسط شرکت کنندگان دوره پاسخ دادند.

دکتر علی داوری عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی در ابتدای وبینار بیان نمود: جهان بعد از جنگ جهانی دوم، چنین تجربه ای به صورت پاندمی نداشته است. این چالشی است که بیش از 180 کشور جهان اعم از توسعه یافته و در حال توسعه را درگیر نموده است. سپس ایشان به بیان و توضیح 30 چالش که کسب وکارها با آن مواجهه هستند، پرداخت. این چالش ها در 5 دسته جهانی، مالی، شرکتی-رقابتی، دولتی و اجتماعی دسته بندی شده اند.

داوری 4 سناریو در ارتباط با سرانجام این شیوع بیان نمود؛ سناریو خوش بینانه معتقد بود کرونا تا سرانجام فروردین ماه سرانجام می گیرد که این سناریو ملغی شد. سناریو واقع بینانه به ادامه بحران کرونا تا خرداد ماه اشاره دارد. سناریو بدبینانه بیان می نماید که بحران کرونا تا مرداد ماه ادامه خواهد داشت و در خاتمه، سناریو بسیار بدبینانه بیان می نماید که کشور در نیمه دوم سال یعنی مهر ماه نیز درگیر بحران کرونا خواهد بود.

حمید پاداش به بیان آثار کرونا بر اکوسیستم کارآفرینی در جهان پرداخت و بیان داشت: این موضوع از منظر بهداشتی، عدم شفافیت چشم انداز سرانجام این شیوع و تغییر ماهیت کسب وکارها می تواند مورد آنالیز قرار گیرد.

وی گفت: می بایست زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی دقیقی ایجاد و توسعه یابد و حجم حمایت ها و سرمایه گذاری ها در حیطه استارت آپ ها به حد کافی برسد تا کارآفرینان و فن آفرینان بتوانند با آسودگی خاطر به توسعه سرمایه گذاری خود بپردازند. در این شرایط یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری برای همه و حتی آحاد مردم، سرمایه گذاری بر روی اکوسیستم کارآفرینی و تیم های جوان و استارت آپ هاست و این موضوع به آینده ایران مرتبط می گردد.

پاداش این نکته را یادآور شد که خوب است که موضوع سرمایه گذاری بر روی کسب وکارهای جوان مورد توجه کارآفرینان سنتی نیز قرار گیرد.

این وبینار در روز سه شنبه 26 فروردین 99 ساعت 16 در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "4 سناریو درباره زمان خاتمه شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 سناریو درباره زمان خاتمه شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید