ادبیات

متن تبریک فرا رسیدن عید قربان

خبرنگاران | سرویس سرگرمی - بوی عید می آید، عید قربان! یکی از پاک ترین و گرامی ترین اعیاد مسلمانان که نشان سرسپردگی و بندگی به درگاه خداوند است. عید تولد دوباره انسان از خاکستر خویش. عید رسیدن به قرب الهی و انسانی نو شدن. ضمن تبریک این روز گرامی شما را به...

1 تیر 1400

چرا پخش فیلم احضار متوقف شد؟

پخش سریال ماه رمضانی شبکه یک سیما با عنوان احضار از روز شنبه 11 اردیبهشت ماه (18 ماه رمضان) تا چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه (22 ماه رمضان) همزمان با شب های قدر به صورت موقت، متوقف شده است.

29 خرداد 1400

اشعار رضا اسم خانی در مجموعه غزل چهل برگ رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران در زنجان، مجموعه غزلچهل برگ سروده رضا اسم خانی از شاعران جوان و فعال استان با حمایت حوزه هنری زنجان چاپ و منتشر شد.

8 خرداد 1400

انشاهای جالب در مورد سفرنامه

انشا در مورد سفرنامه از موضوعات انشای سال یازدهم متوسطه است. برای نوشته انشای زیبا درباره سفرنامه خوب است به انواع سفرنامه، چگونگی سفرنامه نوشتن، انشا سفرنامه به شمال، مشهد، شیراز و... اشاره کنید. انشای شما باید مقدمه، بدنه اصلی و نتیجه گیری...

20 اسفند 1399

تبریک تولد خواهرانه؛ زیباترین پیغام های تبریک تولد خواهر

با مجموعه ای از زیباترین و جدیدترین پیغام تبریک تولد خواهرانه، عکس تبریک تولد خواهر و ... همراه ما باشید. خواهر عزیزم تولدت مبارک.

10 اسفند 1399

اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد؛ امشب

خبرگزاری خبرنگاران- اختتامیه سیزدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد امشب با پخش زنده از شبکه چهارم سیما برگزار می گردد.

22 بهمن 1399

انتقاد نمایندگان نباید توام با ادبیات تند و بی اخلاقی باشد

یک وکیل دادگستری گفت: انتقاد حق نمایندگان مجلس است، همانطور که حق عموم مردم است اما نباید این انتقاد توأم با ادبیات تند و بی اخلاقی باشد زیرا جایگاه و تریبون مجلس امانتی در دست نمایندگان مجلس است.

17 آبان 1399

شوهر دلخواه و زنی بی اهمیت در بازار کتاب

کتاب شوهر دلخواه و زنی بی اهمیت شامل دو نمایشنامه از اسکار وایلد با ترجمه پرویز مرزبان منتشر شد.

6 آبان 1399

سال بلو و کتاب هدیه هومبولت

سال بلو Saul Bellow در دهم ژوئن 1915، در کبک کانادا به جهان آمد. پدر و مادرش، یهودی و از مهاجران روس بودند. در هشت سالگی به بیماری تنفسی مبتلا شد و به گفته برخی با خواندن کلبه عمو تام انگیزه نویسندگی در او شکل گرفت.

21 مرداد 1399

سفال به مثابه هستی

خبرگزاری کتاب ایران در خراسان رضوی - مجتبی تجلی: مایستر اکهارت فیلسوف آلمانی می گوید: سرشت عشق، انسان را به چیزهایی که او دوست دارد تبدیل می نماید. او متاثر یا همگام با اندیشه ابن عربی معتقد است که خلقت، ناشی از عشق و حاصل فشاری درونی است و مانند نوعی فوران...

17 مرداد 1399

نمایشگاه مجازی کتاب تهران یا فروشگاه کتاب در فضای مجازی، وزارت ارشاد با تحریک تقاضا به کمک کل چرخه نشر بیاید

مدیر انتشارات کتابستان معرفت بیان کرد: حدود چهل تا پنجاه درصد فروش کتاب نسبت به قبل از بحران کرونا کاهش داشته است؛ وزارت ارشاد با تحریک تقاضا این کاهش فروش را به حالت عادی برگرداند.

29 خرداد 1399

شاهزاده شیر و راز گل سرخ ، داستانی آمریکایی برگرفته از افسانه های ایرانی

رمان نوجوان شاهزاده شیر و راز گل سرخ نوشته دُنا جو ناپُلی با ترجمه حسین ابراهیمی (اِلوند) توسط نشر پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد. نویسنده این رمان می گوید که داستان را از افسانه های ایرانی وام گرفته است.

17 اسفند 1398

شوخی قومیتی از چه زمانی در ایران رایج شد؟

محققان جامعه شناسی در پژوهشی تاریخ شوخی های قومیتی در ایران را آنالیز نموده اند و به این نتیجه رسیدند که این شوخی ها از سده های ابتدایی بعد از اسلام در ایران رواج داشته است.

17 اسفند 1398

بودجه دانشگاه فنی وحرفه ای با شاخص های کیفی آموزش عالی فاصله دارد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اظهار نگرانی از اعتبارات مشخص شده برای این دانشگاه در لایحه بودجه سال 99، گفت: مسئولانی که بودجه در اختیار آن هاست، باید از حرف به عمل روی بیاورند.

2 اسفند 1398

واکنش پرسپولیس به بیانیه باشگاه استقلال

باشگاه پرسپولیس به بیانیه منتشر شده باشگاه استقلال واکنش نشان داد.

19 بهمن 1398

جشنواره مهر مادر هیچ هزینه ای برای بخش های دولتی ندارد، جشنواره ای مستقل و خصوصی در عرصه فرهنگ و سینما

جشنواره مهر مادر یک حرکت فرهنگی در راستای تجلیل از جایگاه و مقام مادر است و خوشبختانه برغم برگزاری نخستین دوره آن با استقبال خوب نویسندگان، شاعران، طراحان، عکاسان و فیلمسازان و سینماگران روبرو شدیم.

11 بهمن 1398

ارسال 1200 اثر به دبیرخانه

دبیر علمی جایزه جلال آل احمد در نشست خبری گفت: در این دوره از برگزاری جایزه مذکور، نزدیک به 1200 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است .

30 دی 1398

سبد کالای فرهنگی باید در کنار سبد کالای اقتصادی باشد

خبرنگاران/خراسان رضویمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سبد کالای فرهنگی باید در کنار سبد کالای اقتصادی جزء خرید خانواده ها قرار بگیرد.

28 آذر 1398

با تعریف های عمه و خاله هنرمند نمی شوی!

خانه اش انتهای کوچه ای است که با ساختمان های آجری محاصره شده است. نمای خانه ها را پیچک های سبز و سرحالی پوشانده. از کف کوچه جوی آبی می گذرد که راستا را دو تکه کرده و ما را تا دم منزلش راهنمایی می کند.

15 آذر 1398

زیستن در میانه جنگ و صلح با رضا داوری و فرشاد مومنی

نخستین نشست از سلسله سخنرانی های زیستن در میانه جنگ و صلح 23 مهرماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

24 آبان 1398