محتمل است مجلس بودجه دودوازدهم برای سال آینده تصویب کند خبرنگاران

به گزارش گردشگران شاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: محتمل است که مجلس یک بودجه دو دوازدهم تصویب کند و رسیدگی لایحه کلی بودجه را به سال آینده ارجاع دهد تا دولت از اردیبهشت به بعد بودجه جدید را اعمال کند.

محتمل است مجلس بودجه دودوازدهم برای سال آینده تصویب کند خبرنگاران

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی گردشگران شاد، درباره تکلیف لایحه بودجه 1400، اظهار کرد: اگر دولت لایحه جدید بودجه را به سرعت به مجلس شورای اسلامی ارسال کند شاید مجلس بتواند این لایحه را سال جاری به تصویب یزساند، اما این مورد بستگی به شرایط پیش رو دارد یعنی باید ببینیم از لحاظ زمان بندی می توان این لایحه را سال جاری مورد آنالیز قرار داد یا نه.

وی ادامه داد: اگر به لحاظ زمان بندی مجلس شورای اسلامی نتواند لایحه بودجه را آنالیز کند باید یک یودجه چند دوازدهم اضطراری تصویب گردد تا کمیسیون تلفیق بتواند لایحه بودجه دولت را طبق روال مرسوم رسیدگی و گزارش آن را به صحن علنی ارائه کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به لحاظ زمان بندی ممکن است سال جاری نتوانیم لایحه جدید بودجه را آنالیز کنیم یعنی اگر فرضا دولت فردا هم لایحه بودجه را به مجلس ارسال کند چهار هفته یه طول می انجامد که کمیسیون ها و کمیسیون تلفیق این لایحه را آنالیز نمایند و همچنین 10 روز هم طول می کشد تا نمایندگان پیشنهادات خود را ارائه نمایند که سرجمع 40 روز زمان نیاز است که لایحه بودجه در مجلس آنالیز گردد که این زمان برای سال جاری در دسترس نیست.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: مگر ان که این 40 روز را کاهش دهیم یعنی جلسات کمیسیون تلفیق را همزمان با آنالیز کمیسیون ها تشکیل دهیم تا بتوانیم بودجه را قبل از سال جدید به تصویب یرسانیم.

وی با بیان اینکه اگر طیق آئین نامه پیش برویم رسیدگی به بودجه به سال جاری نمی رسد، توضیح داد: اگر آئین نامه را تغییر دهیم شاید بتوان لایحه را سال جاری به تصویب برسانیم که این مورد بستگی به برنامه ریزی هیئت رئیسه دارد، اما محتمل است که مجلس یک بودجه دو دوازدهم تصویب کند و رسیدگی لایحه کلی بودجه را به سال آینده ارجاع دهد تا دولت از اردیبهشت به بعد بودجه جدید را اعمال کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا دولت بودجه چند دوازدهم می دهد یا مجلس اقدام می نماید؟، گفت: درباره ارائه بودجه چند دوازدهم که مورد بحث است یا مجلس طرحی در این رابطه می دهد یا دولت به فوریت لایحه ای در این مضمون به مجلس ازسال می نماید که این مورد بستگی به هماهنگی مجلس و دولت دارد، زیرا این مورد از حالت اضطرار برخوردار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محتمل است مجلس بودجه دودوازدهم برای سال آینده تصویب کند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محتمل است مجلس بودجه دودوازدهم برای سال آینده تصویب کند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید