مجری برنامه های کودک از درس عظیم کرونا می گوید

به گزارش گردشگران شاد، آزیتا رضایی، مجری و برنامه ساز کودک تلویزیون، درک این جمله که سلامتیِ دیگری باعث سلامتی من است را درس عظیم کرونا خاطرنشان کرد.

مجری برنامه های کودک از درس عظیم کرونا می گوید

رضایی که با عنوان خاله رؤیا در بین بچه ها شناخته می گردد، در گفت وگو با گردشگران شاد عظیمترین مشکل هراس و وحشتی که این روزها معضلی به نام کرونا در بین بچه ها ایجاد نموده است را خود عظیمترها بیان نمود و گفت: ما باید در برنامه هایمان با بچه ها حرف بزنیم و به آن ها آموزش دهیم.

او پیگیری مداوم اخبار توسط خانواده ها و پیوسته صحبت کردن درباره بیماری کرونا را کار نادرستی دانست و اضافه نمود: باید به عظیمترها آموزش داد که چقدر این مسئله روی بچه هایشان تاثیر می گذارد. من الان عظیمترهایی را می بینم که حالشان بد است و خودشان را قرنطینه نموده اند اما نه فقط به قصد مراقبت بلکه با وحشت و از همه فاصله گرفته اند؛ مادری که خودش وحشت نموده باشد هر چقدر کودکش برنامه های شاد ببیند باز اول مادرش را می بیند.

او وظیفه رسانه ها در چنین شرایطی را ایجاد اعتماد و آرامش بیان نمود و اضافه نمود: اولین کاری که رسانه باید انجام دهد، ایجاد اعتماد است. اینکه به مخاطب بگوید شما برای من مهم هستید و من با شما صادقم.

رسانه ملی باید کارشناسان و آدم هایی که به مردم آرامش می دهند را بیاورد و شب ها قصه بگذارد و صبح ها برنامه شاد پخش کند، حتی برای عظیمسالان هم برنامه ها باید به سمت شادی برود.

او در عین حال اضافه نمود: شرایط مالی سازمان صداوسیما به گونه ای است که نمی تواند از ظرفیت تمام هنرمندان استفاده کند؛ در نتیجه تعداد و تنوع برنامه ها کم می گردد. اگر بتوانیم فضای شادتر و آرامش بخش تری ایجاد کنیم می توانیم روحیه مردم را حفظ کنیم. مهم ترین وظیفه ما در رسانه ایجاد آرامش است.

رضایی با تاکید بر اینکه مشکل عظیم ما احساس ناامنی است، گفت: اینکه داروخانه ها ماسک نداشته باشند و الکلی که به فروش می رسد بوی الکل نمی دهد باعث می گردد ما احساس ناامنی کنیم و بچه ها این ها را می شنوند؛ احساس ناامنی بچه ها آنقدر عظیم است که فکر می نمایند دیگر پدر و مادر هم مراقبشان نیستند. بچه های که این ها را تجربه می نمایند چه عظیمسالی خواهند داشت و چگونه آدم هایی خواهند شد؟

این مجری برنامه های کودک درباره شیوه آموزش به بچه ها گفت: ما همزمان با اینکه برای بچه ها باید فضای سرگرم نماینده ایجاد کنیم باید به والدین هم آموزش بدهیم. بچه اصلا نباید آموزش ببیند بچه باید بازی کند و لذت ببرد؛ آموزش باید در لایه های بازی پنهان باشد. بچه ها در بازی مهارت های فردی و اجتماعی خود را افزایش می دهند.

مجری، نویسنده و کارگردان برنامه با ما بیا درباره شیوه های آموزشی این برنامه گفت: ما در برنامه هایی که هفته قبل ضبط کردیم نکات بهداشتی را آموزش دادیم و اینکه وقتی در خانه هستیم چگونه سرگرم شویم اما هیچ اسمی از کرونا نبردیم فقط گفتیم ویروسی است که ما باید حالش را بگیریم. در این برنامه سعی کردیم مهارت های فردی را هم آموزش دهیم؛ مثلا وقتی کسی می ترسد یا عصبانی است آن را پنهان نکند و با ترس و احساسش روبه رو گردد.

رضایی در خاتمه تاکید نمود: برنامه هایی که با حضور بچه ها ضبط می شدند دیگر میزبان بچه ها نیستند و اگر برنامه ای با حضور بچه ها پخش شده مربوط به قبل از شیوع کرونا بوده است.

او گفت: با اینکه بچه ها به برنامه انرژی می دهند اما سلامتی شان مهم تر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مجری برنامه های کودک از درس عظیم کرونا می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجری برنامه های کودک از درس عظیم کرونا می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید