وزیر انرژی آمریکا، دخالت در اوکراین گیت را رد کرد

به گزارش گردشگران شاد، ریک پِری وزیر انرژی آمریکا هرگونه دخالت خود در جریان درخواست دونالد ترامپ از اوکراین برای تحقیق درباره فساد احتمالی جو بایدن را رد نموده است.

وزیر انرژی آمریکا، دخالت در اوکراین گیت را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل گردشگران شاد، به موازات تشدید دامنه افراد درگیر در پرونده اوکراین گیت در آمریکا و ادامه اظهارنظرها درباره استیضاح دونالد ترامپ، وزیر انرژی آمریکا هر گونه دخالت در این ماجرای جنجالی را رد نموده است.

ریک پِری وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی ان (کریستین برادکستینگ نِتورک) به جنجال ها درباره دخالتش در ماجرای اوکراین گیت و همچنین انتشار یک خبر در پایگاه آکسیوس درباره اظهارات منتسب به ترامپ پاسخ داد.

پایگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه اطلاع داد که رئیس جمهور آمریکا در گفت و گو با رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان این کشور گفته که دلیل تماس تلفنی خبرساز 25 جولای (سوم مهرماه) او با رئیس جمهور اوکراین، درخواست وزیر انرژی آمریکا بوده است. این تماس تلفنی منجر به آغاز رسوایی اوکراین گیت شده است.

از سوم مهرماه که با اعلام نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روند تحقیقات درباره استیضاح رئیس جمهور به خاطر رسوایی اوکراین گیت آغاز شده، تنش سیاسی در آمریکا به سطحی گسترده افزایش یافته است.

رسوایی اوکراین گیت بعد از آن آغاز شد که یک مأمور مخفی سیا که ظاهرا برای نظارت بر عملکرد اعضای ارشد دولت در کاخ سفید گماشته شده بود، دست به یک افشاگری پر سر صدا علیه دونالد ترامپ زد.

طبق اطلاعات این افشاگر، ترامپ با هدف بی اعتبار کردن جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و رقیب بالقوه اش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی، از اختیارات رئیس جمهور و روابط خارجی آمریکا سوء استفاده نموده است (جزئیات بیشتر).

وزیر انرژی آمریکا با رد هر گونه دخالت در ماجرای اوکراین گیت به شبکه سی بی ان گفت: من هرگز درباره این موضوع با رئیس جمهور صحبتی نکردم و از او چیزی هم در این رابطه نشنیدم، من یک گفت و گو و تماس تلفنی در این باره با رودی جولیانی (وکیل ترامپ) داشتم و با سفیر سابق (آمریکا در اوکراین) هم صحبت داشتم و همچنین با سفیر کنونی هم صحبت نموده ام. با همه آن اسم هایی که در رسانه ها نام برده شده است صحبت کردم اما خداوند شاهد است که حتی یک بار هم در این گفت و گوها نام بایدن، معاون رئیس جمهور سابق و نه پسرش برده نشد.

به گفته وزیر انرژی دولت ترامپ که به نمایندگی از دولت او در مراسم تحلیف رئیس جمهور اوکراین شرکت نموده بود، او در صحبت با مقام های مختلف تنها درباره موضوع فساد در این کشور (اوکراین) صحبت کرد و به هیچ عنوان حرفی از بایدن در کار نبوده است.

اظهارات ریک پِری در حالی مطرح شده که طبق گزارش آکسیوس، ترامپ در شرح تماس تلفنی سوم مهرماه خود با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به جمهوری خواستار مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تنها دلیلی که من این کار را کردم، درخواست ریک (پری وزیر انرژی آمریکا) بود تا درباره چیزی درباره تاسیسات ال ان جی (با زلنسکی صحبت کنم).

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "وزیر انرژی آمریکا، دخالت در اوکراین گیت را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر انرژی آمریکا، دخالت در اوکراین گیت را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید