آموزش تزیین سیر سفره هفت سین

به گزارش گردشگران شاد، سیر در سفره هفت سین نمادی از مناعت طبع و عدم تجاوز به حقوق دیگران است. در اینجا نمونه هایی زیبا از عکس تزیین سیر در سفره هفت سین را ببینید.

آموزش تزیین سیر سفره هفت سین

چند روز مانده به تحویل سال و آغاز سال نو، همه به تکاپو میفتند و آغاز به انجام تدارکات سال نو می نمایند. از خرید لباس نو و خانه تکانی تا تهیه و تدارم وسایل سفره هفت سین. سفره ای که مهم ترین نماد آغاز سال نو در بین ایرانیان است و همان طور که از نام آن تعیین است، با 7 جز که همگی پارسی و خوراکی هستند و با حرف سین آغاز می شوند، پر می گردد.

سفره هفت سین را روی زمین و یا روی میز پهن می نمایند و 7 جز اصلی آن شامل سبزه، سیب، سنجد، سرکه، سیر، سماق و سمنو را داخل ظرف های زیبایی قرار داده، وسط سفره می چینند.

هر یک از سین های سفره هفت سین نمادی خاص و نشان از چیزی دارد که از گذشته و بر اساس سنت ها و باورهای عمومی ایرانیان شکل گرفته است و ترکیب این 7 جز، یک سفره پربار و پربرکت را تشکیل می دهد که مردم را برای آغاز سال جدید آماده می نماید.

قبلا درباره نماد سنبل در سفره هفت سین و همچنین اینکه سیب در هفت سین نماد چیست صحبت نموده ایم. این بار قصد داریم درباره سیر صحبت کنیم و ببینیم چرا این گیاه در میان دیگر اجزای سفره هفت سین راه پیدا نموده است؟ با ما همراه باشید.

سیر در هفت سین نماد چیست؟

حتما شنیده اید که می گویند: فلانی چشم و دلش سیر است. سیر برای ما بیانگر عدم تجاوز به حقوق دیگران است و به ما متذکر می گردد که پایمان را از گلیم خود درازتر نکنیم.

سیر نماد مناعت طبع است یعنی انسان باید همیشه با قناعت بر دنیا بنگرد. پس سیر که نشانه قناعت و یادآور امتناع از تجاوز است را بر سر سفره می نهیم تا انسانی عاقل، سالم، شاداب، قوی و قانع باشیم. سیر چشمی و چشم سیری از عظیم ترین صفات انسان برتر است.

اما درآیین زرتشتی، سیر و سرکه در سفره هفت سین نماد گندزدایی و دوری از آلودگی بوده اند.

با این توضیحات به سراغ چند نمونه تزیین سیر سفره هفت سین می رویم تا ببینید که به چه صورت می توان این گیاه نه چندان محبوب را تزیین کرد و به زیبایی در سفره هفت سین قرار داد زیرا علاوه بر تکمیل بودن 7 جز سفره هفت سین، تزیین این عناصر و در کنار هم قرار دریافت آن ها بسیار مهم است و نشان از ذوق و سلیقه هنری شما خواهد داشت. با ما همراه باشید و از این نمونه ها برای تزیین سفره هفت سین 96 ایده بگیرید.

تزیین سیر سفره هفت سین:

گردآوری: مجله اینترنتی گردشگران شاد

منبع: setare.com

به "آموزش تزیین سیر سفره هفت سین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تزیین سیر سفره هفت سین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید