طرز تهیه آش سماق اصفهان به روش دکتر روازاده

به گزارش گردشگران شاد، آش سماق اصفهان یکی از آش های سنتی اصیل ایرانی است که در شهر اصفهان بسیار پر طرفدار است. این آش همانند آش میوه، یک آش ترش مزه است و طعم جذاب و خاصی دارد. آش سماق به دلیل داشتن سماق دارای خواص بیشماری است که طب سنتی نیز بر مصرف آن بسیار توصیه دارد. از این رو ما در این مطلب طرز تهیه آش سماق به روش توصیه شده از طرف دکتر روازاده را برای شما تشریح خواهیم کرد. امیدواریم آن را تهیه کرده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه آش سماق اصفهان به روش دکتر روازاده

با ما همراه باشید و درباره سفر به کانادا بیشتر بدانید.

طرز تهیه آش سماق اصفهان

مواد لازم
برنج نیم دانه یا بلغور گندم200 گرم
سماق خشک500 گرم
گوشت چرخ کرده250 گرم
پیاز بزرگ و تخم مرغ1 عدد از هر کدام
سبزی خردشده (تره، جعفری، ترخون، گشنیز،کمی نعناع)1 کیلوگرم
روغنبه میزان لازم
نمک، فلفل، زردچوبهبه میزان لازم

دستور تهیه آش سماق اصفهانی اصیل

  • قبل از شروع آشپزی سماق را در آب قرار دهید.(این کار را تقریبا 1 ساعت قبل از شروع کار انجام دهید.)
  • برنج را در مقدار کمی آب بجوشانید. سبزی را کاملا پاک کرده و بشوئید و سپس خرد کنید. سبزی هرچه ریز تر باشد بهتر است. وقتی برنج پخته شد، سبزی را درون آن بریزید.
  • گوشت چرخ کرده را با نمک، فلفل و زردچوبه و تخم مرغ خوب مخلوط کنید. گوشت را به صورت قلقلی های کوچک و به اندازه یک گردو در بیاورید. آنها را در روغن سرخ کنید. سپس آنها را در آش بریزید تا کوفته قلقلی ها خوب بپزند.
  • سماق را از صافی پارچه ای رد کرده و فشار دهید. آب سماق باید قرمز خوشرنگ باشد. آن را در آش ریخته و نصف پیاز داغ را نیز اضافه کنید. اجازه دهید تا آش خوب بجوشد. آش را با پیاز داغ باقی مانده و در صورت تمایل نعناع داغ تزئین و سرو کنید.

سخن آخر

تاثیر سماق در مهار ویروس هپاتیت B مصرف سماق می تواند موجب مهار ویروس هپاتیتB در بدن شود. نتایج پژوهش محققان نشان داد عصاره آبی سماق موجب مهار تکثیر ویروس هپاتیت B می شود. عفونت ویروسی هپاتیت B می تواند باعث هپاتیت حاد و مزمن، سیروز کبدی و کارسینوما کبدی HCC در انسان شود. سماق خواص گندزدایی و ضد عفونی کننده و ضد میکروب داشته و بعنوان ماده ضد میکروب و عفونت در غذاها و ادویه جهت محافظ از آنها در برابر کرم زدگی و عفونت می باشد.

بنابراین دستورات آشپزی سنتی ایرانی را دست کم نگیرید و برای خود و خانواده از این غذاها در منزل تهیه کرده و نوش جان کنید. همچنین اگر علاقمند هستید تا با دیگر دستورات آش سنتی ایرانی آشنا شوید، ما به شما خواندن مطالب طرز تهیه آش جو خوشمزه با گوشت و سبزی و طرز تهیه آش آبغوره به دو روش یزدی و شیرازی را توصیه می کنیم.

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه آش سماق اصفهان به روش دکتر روازاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آش سماق اصفهان به روش دکتر روازاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید